Italië Roadtrips
2021 Anniversario overnachtingen

Een overzicht van alle locaties waar wij tijdens onze vakantie in 2021 hebben overnacht

Strasbourg, Best Western Plus Monopole Métropole

Afbeelding 1 van 4

Strasbourg, Best Western Plus Monopole Métropole: Strasbourg lag voor ons bijna exact op de helft van ons eerste traject van de roadtrip, op weg naar Piëmonte. Prachtig stadje voor een tussenstop, en het hotel was ook ideaal! Valet parking, prima moderne kamers, zéér dicht bij het prachtige oude centrum en een prettig ontbijt. ’s Morgens wordt de auto weer keurig voorgereden. Wij konden vanuit Noord Holland al rond 16:00 uur in Strasbourg zijn (op ons gemak), waardoor we ruim de tijd hadden om een mooie wandeling door het stadje te maken en lekker te dineren. We hadden met goede vrienden, die óók op doorreis waren, afgesproken om het zelfde hotel te boeken dus dat maakte het nóg gezelliger. Strasbourg was méér dan een tussenstop, het was het begin van een mooie vakantie! Best Western Plus Monopole Métropole

Monforte d'Alba, Hotel Il Grappolo d'Oro

Monforte d’Alba, Hotel Il Grappolo d’Oro: een uiterst charmant hotel, midden op het centrale plein van Monforte d’Alba. Vlak voor ons vertrek hoorden wij pas dat het hotel onbemand zou zijn, waardoor we heel even hebben getwijfeld of we niet beter een ander hotel konden kiezen. We zijn blij dat we dat niet hebben gedaan. De ligging is perfect! Er zijn voldoende prima restaurants in de buurt, er is op een meter of vijftig een besloten parkeerplaats voor de gasten, en iedere ochtend werd een keurig ontbijt geserveerd. Noemenswaardig is de wijnbar aan de overkant van het hotel, daar waren we een aantal dagen vaste gast! Hotel Il Grappolo d’Oro

Finale Ligure, Rione San Carlo

(Foto van Accommodatie)

Finale Ligure, Rione San Carlo: Het was even zoeken naar de accommodatie, maar uiteindelijk bleek dat vooral aan ons te hebben gelegen! Telefonisch werden we keurig de juiste kant op geholpen. Uiterst schoon en prettige accommodatie met een lieve en behulpzame hostess. Het uitgebreide ontbijt werd in de tuin geserveerd, met de mogelijkheid om zelf een eitje te bakken. Locatie is echt op wandelafstand van zowel de boulevard van Finale Ligure als van het iets verder gelegen ommuurde stadje Finalborgo (vonden wij leuker dan de boulevard!). Parkeren kon achter het hek, direct naast het pand. Prima locatie! Rione San Carlo

Siena, La Chicca B&B

Afbeelding 1 van 5

Siena, La Chicca B&B: een prachtige authentieke stadsvilla met gratis parkeerplaats voor de deur. 10 minuutjes wandelen naar de binnenstad van het prachtige Siena. In verband met de coronamaatregelen werden we tijdens het ontbijt bediend, normaal is er een buffet. Zéér aardige host, vertelde ons uitgebreid alles wat we wilden weten. We voelden ons hier echt thuis! La Chicca B&B

Ripa, Relais Colle del Sole

Ripa, Relais Cole del Sole: Een werkelijk prachtig gelegen accommodatie in Umbria met meerdere kamers (16) verdeeld over verschillende gebouwen en met uitzicht op het iets verderop gelegen Assisi. De accommodatie beschikt over een wellness centrum met o.a. een Turks bad, sauna en een hottub. Door de maatregelen rond corona was dit helaas allemaal niet toegankelijk, dat wisten wij overigens vooraf. Wél konden we gebruik maken van het prachtige zwembad, waar je gedurende je verblijf een vaste plek ter beschikking krijgt met je eigen bedjes en parasol. Het restaurant van Cole del Sole was grandioos. We hebben er alle dagen gedineerd, en ook écht alle dagen heerlijk gegeten. Het ontbijt was ook prima, en ook de geboden service in zowel het restaurant, de bar maar ook bij de receptie was wat ons betreft uitmuntend. Voor herhaling vatbaar! Relais Cole del Sole

Montepulciano, Agriturismo Nobile

Afbeelding 7 van 8

Montepulciano, Agriturismo Nobile: Vorig jaar waren wij voor het eerst te gast bij Agriturismo Nobile. Al snel besloten we dat dít de accommodatie moest worden waar wij in 2021 ons 35 jarige jubileum met onze kinderen wensten te vieren. Werkelijk geweldige ligging, midden tussen de wijngaarden en olijfbomen! Het schitterende uitzicht op Montepulciano, het heerlijke zwembad en het voortreffelijke restaurant (met prachtige wijnen) maken deze Agriturismo tot onze favoriete vakantiebestemming! Niks is de gastheren Andrea en Lorenzo teveel moeite. Er is een gratis (!) pendeldienst die je naar Montepulciano brengt en ook weer ophaalt. Wij werden ook gratis heen en weer gebracht naar een wijnproeverij (wel zo veilig) en iedere keer even hartelijk en vriendelijk, zelfs als we door de wijn wat luidruchtiger werden! Wat ons betreft een 100 % aanrader!! Agriturismo Nobile

Brunate, Hotel Vista Lago

Afbeelding 1 van 4

Brunate, Hotel Vista Lago: Op de terugreis wilden we nog graag één overnachting aan het Lago di Como boeken, ons oog viel op dit hotel in Brunate. Helaas, een beetje vergane glorie. Via een kronkelweg naar boven (spannend, niet voor iederéén weggelegd!) kwamen we aan bij het hotel. We werden ontvangen door een alleraardigste meneer, daar lag het niet aan. De kamer was ook schoon en het ontbijt scoorde eerlijk gezegd óók heus wel een voldoende. Maar verder was het hotel donker en sfeerloos, alsof ze ieder moment van plan waren om het hotel voorgoed te sluiten. We besloten dan ook om niet hier maar in een hotelletje verderop te dineren en dat was een prima beslissing, we hebben er zeer smakelijk gegeten. Samen met het werkelijk adembenemende uitzicht maakte dat ons korte verblijf toch nog goed!